Beste thuisblijvers - Reisverslag uit Playa del Ingles, Spanje van sjaak en lisette - WaarBenJij.nu Beste thuisblijvers - Reisverslag uit Playa del Ingles, Spanje van sjaak en lisette - WaarBenJij.nu

Beste thuisblijvers

Door: sjali (sjaak en lisette)

Blijf op de hoogte en volg sjaak en lisette

22 Januari 2014 | Spanje, Playa del Ingles

Vanaf een zeer zonnig balkon schrijf ik dit bericht. Het is vandaag woensdag 22 januari (voor de liefhebbers: hoy es miercoles 22 enero) en het is warm (ongeveer 25 graden). Onze reis is bijna voorspoedig verlopen. Ondanks dat we begeleiding hadden aangevraagd voor het vliegveld in Eindhoven en Las Palmas waren we op ons zelf aangewezen. Dat ging redelijk goed in Eindhoven, maar in Las Palmas ging het fout. Vanuit het vliegtuig naar de bagageband was een flink eind lopen en ook nog een lange trap af. Gelukkig waren er twee vriendelijke medewerkers van het vliegveld die ons met de dienstlift naar beneden hielpen anders waren we niet verder gekomen dan het vliegveld zelf. Door al dat gehannes waren we afgelopen zaterdagavond te laat voor de transferbus en hebben we een taxi moeten nemen. Het zou ook eens zonder problemen kunnen gaan, maar dat is voor ons niet weggelegd. Schijnbaar of blijkbaar moeten we ergens voor gestraft worden al weten we niet voor wat. Onze zieltjes zijn toch rein van zonden, dachten we.
Maar goed alles is nog goed gekomen. We hebben intussen de omgeving een beetje verkend, inkopen gedaan, terrasjes ge- en bezocht en naar de boulevard gelopen. Nu zijn we bezig iemand te strikken die ons Spaanse les wil geven. Waarschijnlijk hebben we een lerares Duits gevonden die ons wil onderwijzen. Zelf zijn we al begonnen met herhalen wat we vorig jaar hebben gedaan en we gebruiken het meteen in de praktijk. Het gaat nog niet muy bien, maar het gaat.
Het appartement is jammer genoeg erg klein, maar met dit fantastisch mooie weer, echt korte-broeken-weer, zitten we gelukkig de meeste tijd buiten. Tot nu toe hebben we nog geen tv gekeken en toch merken we niets van ontwenningsverschijnselen. Onze verslaving valt dus wel mee.
Nou tot ziens dan maar weer, hasta la vista

Groet
Lisette en Sjaak

• 22 Januari 2014 - 11:11

Ton Laeven:

Hoi Sjaak en Lisette,

Om in het Spaans te blijven: tijd dus weer voor "back to normal". Laat Murphy maar thuis ,die van "'if anything can go wrong, it will""

Veel zon, in en uitwendig

Ton

• 23 Januari 2014 - 12:23

Anny:

Hoi Sjaak en Lizette

Geniet maar lekker van het goede weer en het lekkere eten. Ik zal mam alles vertellen als ze zondag bij ons is.

Groetjes Anny