hoera, hoera - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van sjaak en lisette - WaarBenJij.nu hoera, hoera - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van sjaak en lisette - WaarBenJij.nu

hoera, hoera

Blijf op de hoogte en volg sjaak en lisette

30 Januari 2013 | Spanje, Torremolinos

Hallo lezers

Vandaag woensdag 30 januari is een heuglijke dag: Lisette heeft het ziekenhuis verlaten. Een hele week heeft ze er doorgebracht. Vorige week maandag gevallen en op dinsdag geopereerd. Een mooie plaat met 17 schroeven heeft Dr. Seara erin gezet om de dubbele breuk weer te lijmen, nou ja aan elkaar te schroeven dan. De operatie is goed gelukt en nu zit Lisette in het nieuwe appartement 002 op de begane grond naar buiten te kijken. Ze mag hele kleine stukjes lopen, naar de wc en naar de badkamer meer nog niet. De eerste twee weken mag ze niet meer dan dat, daarna langzaam opbouwen.
Ze is ontzettend blij dat ze uit het ziekenhuis is, want twee keer per dag warm eten is niet echt geweldig afgezien van de kwaliteit: soep dat meer weg had van afwaswater, zogenaamde gehaktballetjes die meer leken op meelballen, met andere woorden het was geweldig. Ze is ongetwijfeld kilo’s afgevallen, denken we. Net als Sjaak vorig jaar.
Arme Jan heeft zich in die tijd zelf moeten bezig houden, zelf naar het Hollandse winkeltje gaan voor rookvlees en hagelslag, alleen naar de boulevard voor een cafe con leche (koffie met melk) en maar hopen dat hij begreep wat hij moest betalen. Hij is bijna door zijn Hollandse tabak heen en moet nu overstappen op Spaanse alleen de prijs valt tegen: bijna twee en een halve euro meer dan zijn Hollandse tabaksbuil. Maar het komt goed, want de zon schijnt en de lucht is blauw, niet alleen van de tabaksrook.
We hebben eindelijk een eigen internet verbinding kunnen maken van een kleine ontvanger aan een lange kabel, vastgemaakt aan een zwabber die tegen een droogrek staat, op precies drie meter van het appartement (let op het woordje precies, want anders werkte het niet). Ook in Spanje dringt langzaam maar zeker de moderne tijd door. Lang leve het digitale leven aan de Costa del Sores, eh Sol.

Tot de volgende keer
Lisette, Jan en Sjaak

• 31 Januari 2013 - 11:45

Annie:

Hoi Sjaak Lisette en Jan

Fijn dat Lisette nu uit het ziekenhuis is, doe maar rustig aan.
    Geniet maar lekker van de zon want hier is het niks.
    Gr Anny

• 31 Januari 2013 - 18:58

Paula En Guus:

Hoi vakantievierders,

Ziekenhuizen zijn geen favoriete verblijfplaatsen gedurende de vakantie!
    (wanneer wel?) Goed dat je daar weer uit bent!

Alleen het gezonde heerlijke eten!
    In een ziekenhuis wordt dat overheerlijke eten met zorg bereid.
    Met alle noodzakelijke voedingsstoffen om de patiënten weer
    snel op de been te helpen.
    Dan ben jij blij dat jij hier van verlost bent?????????

Zijn jullie gedurende de vakantie alweer naar een nieuwe plek verhuist?
    Het zal wel even behelpen zijn he.

Het weer bij jullie is echt heel anders dan hier, na de regen meldt men nu weer vorst.
    Op dit moment kun je hier gratis vliegles nemen, een toestel is niet nodig.
    (er staat een behoorlijke wind)
    Paula imiteert nog steeds een herdershond, werkelijk geslaagd.
    Bij ons komt geen inbreker meer in de buurt.
    Er is weer sprake van een griepepidemie.

Op deze manier zullen jullie wel snel door het leesvoer zijn.

Ik hoop dat jullie ook nog in de gelegenheid zijn om straks wat leuke dingen te doen.
    Geniet van het zonnetje!
    Hoe gaat het met de laklaag?

Beste Jan, gezien de steeds duurdere prijzen van de tabak, je kunt een hele boel geld
    verdienen en als leuke bijkomstigheid, een stukje gezondheid, door de kas niet meer te spekken.

Met vriendelijke Groet

Paula en Guus

Ps Beterschap!

• 01 Februari 2013 - 10:50

Carin:

Hee Luitjes

Wat fijn dat Lisette eindelijk uit het zieknhuis is. Toch nog later dan gedacht.
    Begrijp ik het goed dat jullie nu naar een ander appartement zijn verhuisd?
    Tja je hebt toch niet veel anders te doen dan................luieren en van de zon genieten.

Altijd maar naar die "blauwe lucht" kijken gaat ook vervelen toch....................
    Vrijdag komen we een beetje bij jullie in de buurt want we gaan 4 daagjes naar Lissabon.
    De Carnaval laten we aan ons voorbij gaan.

Eens kijken of we de zon met jullie mogen delen.

Lisette hou je taai en wees geduldig dan komt het wel goed.
    En de rest nog veel zonnige dagen.

Groetjes Carin en Leo