Griep en andere verschijnselen - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van sjaak en lisette - WaarBenJij.nu Griep en andere verschijnselen - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van sjaak en lisette - WaarBenJij.nu

Griep en andere verschijnselen

Blijf op de hoogte en volg sjaak en lisette

19 Januari 2013 | Spanje, Torremolinos

Griep en andere verschijnselen

Op tv zien we met afgrijzen hoe de winter heeft toegeslagen in Nederland: een ontregeld spoor, sneeuw, vrieskou en schaatspret, nou ja pret… Verder horen we dat een aantal mensen gepakt is door de griep, heel vervelend natuurlijk, maar als schrale troost: ook wij hier aan de Costa del Sol zijn overvallen door een vreemd ziektebeeld. Het heeft ons allemaal getroffen en dat is voor ons een schrale troost. Ook de symptomen zijn voor ons allemaal hetzelfde: ons gezicht en onze armen en handen zijn bedekt met een zacht bruin kleurtje. Dat wordt nog erger wordt gezegd en er zijn geen medicijnen voor. We kunnen er gelukkig goed mee uit de voeten en hoeven niet in bed te blijven.
Afgelopen woensdag was een offday. Het was zwaar bewolkt en er waaide een stevig windje, het dreigde zelfs even te gaan regenen, maar dat is niet gebeurd. Gelukkig scheen donderdag al weer volop de zon.
We zijn stilletjes op zoek naar een ander appartement voor volgend jaar. Het huidige complex wordt steeds meer verwaarloosd en dreigen zelfs stukken beton van de balkons af te vallen (crisistijd, ja ook in Spanje). Het is ook een stuk minder druk en dus minder gezellig, er wordt geen Spaanse les meer gegeven en de ligplaatsen om het zwembad zijn met een hek afgezet. We kunnen nu niet zwemmen en niet zonnebaden. Dus wandelen we veel en pakken maar een keer extra een terrasje. We moeten toch wat niet waar.
Nou tot de volgende keer maar weer.

Hasta la vista
Lisette, Jan en Sjaak

• 19 Januari 2013 - 16:57

Paula En Guus:

Hoi Vakantiegangers,

De winter valt nog al mee, tot dit moment.
    Wij kunnen nog steeds naar buiten en zijn nog volop aan het wandelen.
    Guus is nog een aantal malen met de fiets naar het werk geweest.
    Soms is dit een beetje glijden en hobbelen.
    Gelukkig heeft de griep ons tot nog toe gespaard.

Het vreemde ziektebeeld bij jullie is voor ons volledig onbekend, wel zijn hier personen die kampen
    met een tekort aan vitamine D.
    Hiervan krijg je, via de hier afwezige koperen ploert, normaal gesproken je portie binnen.

Math is weer helemaal de oude en Zef was vandaag weer aan het overwerken.
    Paula heeft vrijdag een afspraak in het ziekenhuis van Maastricht.
    Via Paul hebben wij gehoord dat er uitzaaiingen waren bij Giel.

Genieten jullie nog lekker van alle vreemde verschijnselen!

Paula en Guus

• 19 Januari 2013 - 17:52

Louis:

Als auteur verwacht ik volgende keer een heeeeeeeel ander verslag.
    Geen vergelijkend gejerimineer over het weer daar en hier en daar ...
    (en niet je gelukzalig gevoel relateren aan onze (weers)ellende!!
    Geen kommer en kwel over niet-kunnen-zwemmen en zo ...
    Geen gezeur over betonstukken die oop je hoofd zouden kunnen vallen

We willen hartstikke positieve verhalen waar we hartstikke jaloers op worden.
    We willen prozaïsche verhandelingen over jullie pensionado gevoel en leven ..

Dat ben je als schrijver aan je stand verplicht heer Leunissen!!!!!!!

• 21 Januari 2013 - 11:16

Anny:

Hoi luitjes

Hier is het bar en boos met het weer, code rood en oranje wat de klok slaat.
    Met mam gaat het goed, ik breng haar naar de bingo en naar het kienen, en ga met haar boodschappen doen.
    Verder loopt hier alles hetzelfde.

Groetjes van ons allen