we leven nog - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van sjaak en lisette - WaarBenJij.nu we leven nog - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van sjaak en lisette - WaarBenJij.nu

we leven nog

Blijf op de hoogte en volg sjaak en lisette

10 Februari 2013 | Spanje, Torremolinos

Het is alweer een tijdje geleden dat we iets van ons hebben laten horen. Veel is er niet gebeurd in de afgelopen week. Lisette is op controle geweest: hechtingen zijn verwijderd, de wond is dicht en schoon, maar ze mag het been nog niet belasten. Dus de sportschool waar ze met Eltjo, de fysiotherapeut, naar toeging is afgeblazen. Wel hebben we een rolstoel gehuurd en rijden haar nu een keer per dag of twee keer naar de boulevard om er koffie te doen, naar de mensen te kijken en de zee te ruiken. Dit laatste in positieve zin dan, want de lucht hier is warm en fris.
We zitten nu over de helft en Jan begint zich kleine zorgen te maken. Hij is zo bruin geworden dat hij bang is dat Wilders hem niet meer in het land toelaat. Misschien moet hij wel een verblijfsvergunning aanvragen en het is twijfelachtig of hij die wel krijgt. Want hij is ook een beetje lui geworden en dat ziet Wilders niet zitten.
Met Sjaak gaat het goed. Hij is weer begonnen met elke dag een half uur te lopen en dat bevalt hem prima. Heerlijk over het strand, langs de zee, tussen de honderden meeuwen door en genieten van de ondergaande zon.
Het appartement 002 valt eigenlijk tegen. Er is nog niet eens een kapstok om je jas aan op te hangen. Alles is berekend op twee personen, dus te kleine pannen en twee stoelen binnen. Een oude tv, een wasmachine die regelmatig stopt omdat hij dat leuk vindt, in de middag geen zon meer etc. We zijn dan ook naarstig op zoek naar een ander complex en waarschijnlijk wordt dat het complex ernaast (Aloha 6). We gaan volgende week nog een keer kijken en zullen als de kamer die we willen nog vrij is, meteen boeken. Want ondanks alles willen we wel terug: vriendelijke mensen, redelijke prijzen, goed weer, lekker eten etc. etc.
Ook beginnen Sjaak en Lisette volgende week weer aan de hun Spaans te werken. We hebben Carmen weten te strikken die ons een uur per week komt inwijden in de moeilijkheden van het Spaans, dat we redelijk beginnen te doorzien. Wie weet verhuizen we nog een keer… nou ja, dat is misschien dromerij.
Dit was het weer, tot de volgende keer.

Groet
Lisette, Jan en Sjaak

• 11 Februari 2013 - 11:45

Paula En Guus:

Hoi Vakantievierders,

Na zo'n breuk is het nodig dat je even rust neemt!
    De fysio kan best nog even wachten.
    Laat je maar even lekker verwennen en geniet van het mooie weertje.
    Jullie hebben nu de tijd om naar nieuwe (betere) huisvesting om te kijken.
    Succes met de Spaanse lessen!
    Beste Jan, Wilders is op dit moment iets minder popi en als gevolg van ons geweldige kabinet,
    emigreren steeds meer hardwerkende Nederlanders om elders een acceptabel leven te leiden.
    Volgens mij is de belastingdruk en de zorgverzekering nergens hoger.
    Daar de bevolking mede hierdoor behoorlijk krimpt, hebben wij ook nog een plaatsje voor donkere mensen.
    Op die manier ontstaat de noodzakelijke variatie, wees dus niet bang!

Hier is het volop carnaval.
    Het weer is behoorlijk koud maar gelukkig droog.
    De vrije dagen zijn lekker meegenomen.
    Guus heeft al drie dagen achter elkaar s' morgens een flink stuk door het bos c.q. veld gewandeld.
    Zef heeft gisteren zijn verjaardag gevierd.
    Behalve jullie was praktisch iedereen aanwezig.(Hub was ziek)
    Volgens ons heeft zelfs Giel zich goed geamuseerd.
    Voor de rest gaat hier alles z'n gangetje.

Beterschap en geniet verder van jullie vakantie!

Paula en Guus