er is crisis - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van sjaak en lisette - WaarBenJij.nu er is crisis - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van sjaak en lisette - WaarBenJij.nu

er is crisis

Blijf op de hoogte en volg sjaak en lisette

13 Januari 2013 | Spanje, Torremolinos

Hallo allemaal,

Het is crisis in Europa, in Nederland en ook in Spanje. Dus luistert.
Benalmadena is een plaatsje niet ver van Carihuela Park (ongeveer 1 uur lopen), waar wij verblijven. Benalmadena is, laten we zeggen het St. Tropez van de Costa del Sol. Er liggen grote jachten en de consumpties zijn er prijzig. Tenminste dat was vorig jaar. Toen we er vorige winter doorheen liepen was er geen plaats meer te krijgen op de terrasjes en in de restaurants. Een pizza kostte toen wel 12 euro. En nu…. nu zaten er niet meer dan een paard en een hondenkop of anders gezegd er was geen hond te bekennen. Veel restaurants en barretjes waren al of niet definitief gesloten. De crisis heeft blijkbaar in Spanje ook de rijken te grazen genomen. Een pizza was nu voor 5 euro te krijgen een kop koffie kostte niet meer dan 80 eurocent. Dus hebben we koffie gedronken op de stoelen waar vorig jaar nog sjeiks zaten. Gerechtigheid zullen we maar zeggen.
Met ons gaat het goed. De zon schijnt aan een strak blauwe hemel en we zitten nu (zaterdagavond) op het balkon koffie te drinken. De temperaturen variëren van 24 graden tot 29 graden en dat elke dag weer. Eentonig weer niet waar. Wij zijn vanochtend (zaterdag) naar Malaga gegaan met de bus en dat ging prima. We hebben in een mooi park rondgelopen, waar een zwerm papagaaien rondvloog. Veel gekrijs en een mooi gezicht. We zijn naar de kathedraal gegaan, naar het Teatro Romana (een opgegraven Romeins theater) en we hebben door de stad gelopen.
Morgen (zondag) is rustdag (haha) en maandag heb ik (Lisette) fysiotherapie in de sportschool in Torremolinos. Eerst moet ik naar de hoofdweg en een lange trap omhoog, dus zal ik al afgebrand zijn als ik aankom.
Sjaak is tegenwoordig de kok. Hij maakt net vis en Jan mag afwassen. Want het is geen vakantie al denken jullie dat ook. Hahaha.

Lisette, Jan en Sjaak

• 13 Januari 2013 - 20:18

Paula En Guus:

Hoi Vakantiegangers,

Als ik alles lees hebben jullie het best"zwaar"!
    Het beste weer, goedkoop eten en drinken, een plek voor de rijken etc.etc.
    Geniet er maar lekker van!
    Hier is de temperatuur stevig naar beneden bijgesteld: s' nachts -7 graden.
    Desondanks zijn wij blij dat in elk geval de regen voorlopig gestopt is.
    Wij hebben zaterdag en vandaag, zondag, een flink stuk gewandeld en vandaag in Gangelt
    weer heerlijk gegeten.
    De weersverwachting is hier op iets langere termijn koud maar droog.
    Math is een paar dagen niet zo lekker geweest, maar is gelukkig weer opgeknapt.
    Bij Miet en Giel was de uitslag van de scan niet zo best volgens de huisarts.
    Zef is nu weer wat minder aan het werken, het werd tijd.

Vriendelijke Groet en nog een heel prettige voortzetting van jullie vakantie!

Paula en Guus

• 14 Januari 2013 - 12:56

Anny:

Hoi Luitjes

Wat hebben jullie super weer, om jaloers op te zijn. Hier vriest het en het is koud.
    Geniet maar van de crisis prijzen en laat het jullie goed gaan.
    Groetjes Jos Anny

• 14 Januari 2013 - 22:52

Ton:

graag reisverslagen zonder vermelding van de actuele Spaanse buitentemperaturen.....

• 14 Januari 2013 - 23:52

Nel Hesen:

Hallo Daar
    Het is jullie goed daar,zo te lezen.Hier gaat het ook zijn gangetje wel koud met nachtvorst.Morgen zouden we sneeuw krijgen melden ze dat is heel andere temperatuur als bij jullie.Geniet maar jullie samen en doe maar of je de sjeiks bent.Jan ben je inmiddels met de afwas klaar???
    Groet Nel